Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv muzikofiletiky na osobnostně sociální rozvoj žáka v hudební výchově na 1. stupni ZŠ
Horsáková, Markéta ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na využití muzikofiletických metod a prvků a jejich vliv na fenomén osobnostně sociálního rozvoje žáků v hudebně výchovném procesu na 1. stupni základního vzdělávání. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou osobnostně sociální výchovy a nedávno vzniklým oborem muzikofiletiky. Je zaměřena zejména na jejich historii, základní didaktické principy a cíle. V muzikofiletice pak ještě zmiňuje metody a prostředky, potřebné k realizaci výchovně vzdělávacího procesu. Praktická část diplomové práce přináší krátký výzkum ve 3. ročníku základního vzdělávání, který je realizován na Základní škole Drtinova v Praze 5. Ve čtyřech hodinách výukového bloku hudební výchovy jsou aplikovány vybrané muzikofiletické metody, přičemž práce zkoumá jejich vliv na osobnostně sociální rozvoj žáků. Obsahem jsou i modelové přípravy na vyučování hudební výchovy s využitím muzikofiletických prvků. Závěrem se praktická část diplomové práce zabývá pohledem učitelů na osobnostně sociální rozvoj žáků vlivem aplikace muzikofiletických metod. KLÍČOVA SLOVA: osobnostně sociální výchova, muzikofiletika, didaktické principy, muzikofiletické prvky, hudební výchova, chování žáka, mladší školní věk
Vliv hudby na rozvoj osobnosti a využití muzikoterapeutických technik a prvků v pedagogické praxi
Počtová, Lenka ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent) ; Slavík, Jan (oponent)
Disertační práce "Vliv hudby na rozvoj osobnosti a využití muzikoterapeutických technik a prvků v pedagogické praxi" popisuje působení hudby na člověka a souvislosti hudebních a nehudebních oblastí života člověka a světa. Tyto existující souvislosti jsou východiskem pro hledání možností, jak využít působení hudby v pedagogické praxi pro podporu sebepoznání, osobnostního růstu a sociálního rozvoje. Celá práce je členěna do pěti teoretických kapitol a jedné empirické. První kapitola popisuje některé rysy výchovy, které jsou klíčové, chceme-li podpořit rozvoj mladého člověka v autentickou, vnitřně integrovanou a socializovanou osobnost. Prožitek a vlastní zkušenost spolu s reflektivním dialogem jsou hlavními prostředky takto orientovaného výchovného procesu. Dále jsou popsány některé charakteristiky artefiletiky a osobnostní a sociální výchovy, které představují inspiraci pro využití působení hudby a hudebních prožitků ve výchově. Druhá kapitola vymezuje hlavní rysy i hranice vzájemně se prolínajících oborů muzikoterapie, hudební pedagogiky a nového oboru muzikofiletiky. Třetí kapitola se věnuje již samotné hudbě, jejímu původu, charakteristikám, významu i některým vlivům, které přináší do života člověka. Čtvrtá kapitola se zabývá účinky hudby na člověka, jeho fyzický organismus, duševní prožívání i kognitivní...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.